|
REC0020659 |
Trastorn per Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat (TDAH) |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
23/11/2023 - 21/2/2024 (100 hores) de h a h |
|
Fundació Privada Adana |
|
Avda Tibidabo, nº 15 baixos (Barcelona)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Fundació Privada ADANA
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 23/11/2023 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
830
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs, ofert a través de la plataforma de formació on line de la fundació, https://campusvirtual.adanatraining.org/, pretén oferir la informació més actualitzada sobre el Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat, un trastorn mental força freqüent a les aules, tant ordinàries com d’Educació especial. Es plantejarà una perspectiva evolutiva i preventiva, en la que s’abordaran el maneig de les dificultats des de l’etapa infantil fins al batxillerat. A més, s'oferiran 3 video-aules de dues hores de durada exposant les parts més essencials del contingut.
El curs es difondrà
- a través de la home general d'adana
www.fundacioadana.org
- de la web de formació d'Adana
https://campusvirtual.adanatraining.org/
- xarxes socials, facebook i instagram
- base de dades pròpia d'Adana
- i base de dades d'escoles de primària i secundària
|
| |
Objectius |
Es farà una extensa revisió de les eines de detecció a l’aula, el diagnòstic i el tractament, incidint sobretot en com intervenir des del marc escolar. Els objectius a què pretén donar resposta són:
* Conscienciar als educadors/es de la importància de la seva tasca en la detecció i reconeixement del TDAH
* Conèixer aspectes generals i relatius a aquest trastorn: prevalença, origen, diagnòstic, tractament...
* Aprendre quins són els indicadors d’alerta a l’escola per a una millor detecció dels principals trastorns associats al TDAH
* Adquirir eines pel maneig del trastorn a l’escola, tant de treball amb l'alumnat com amb la família
*Aprendre a plantejar adequacions i plans individualitzats segons les dificultats que presenten aquests alumnes
|
| |
Continguts |
Els diferents continguts que formen el curs, s’introduiran per quinzenes temàtiques de treball. Cada quinzena constarà de 2 o 3 temes relacionats amb els diferents blocs de treball, intercalant el material teòric amb els exercicis pràctics (lectura de documents, visionats o anàlisi de casos).
Les 9 quinzenes de treball abordaranels següents temes:
1.Què és el TDAH
2.Detecció i diagnòstic
3.Tractament multidisciplinar del TDAH
4.L’autoestima de l’alumne amb TDAH. Com motivar a l’alumne amb TDAH
5.L’Abordatge a l’aula (Maneig del comportament; el grup i el nen afectat)
6. Idees concretes per a l'abordatge de les dificultats en les matèries impartides per especialistes
7.Programes efectius a l’escola
8.Les reeducacions psicopedagògiques
9.Relació Família escola; entrevistes entre pares i mestres. 10. Eines per a una comunicació efectiva
|
| |
Formador/a |
Marta Diaz
|
| |
Avaluació |
El curs s’ha creat amb l’objectiu que l’estudiant matriculat aprengui sobre la detecció, les possibles causes i les opcions d’intervenció que disposen els docents quan a l'aula té alumnes que presenten TDAH. Com que en el curs hi participen varis formadors, els alumnes disposaran d’una tutora, professional de la Fundació Adana, que seguirà, resoldrà dubtes i corregirà la prova final dels diferents alumnes matriculats.
Per tal d’avaluar els objectius que ens proposem, els alumnes hauran de realitzar varies tasques pràctiques proposades pels formadors/es. Així mateix, l’últim dia de curs, amb l’anàlisi de cas pràctic , es passarà una prova de resposta múltiple que es resoldrà i s’entregarà a la tutora.
A més, es valorarà l’interès i les aportacions fetes en els fòrums per cada un dels alumnes i es farà una sessió telemàtica per mitjà de l'eina Zoom on s'avaluarà el curs amb els alumnes, tant a nivell de contingut, metodologia emprada i aplicabilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Es certificarà a tots els que superin la prova final de cada quinzena. A més, com que els alumnes hauran de resoldre un mínim de dos exercicis per tema, que seran corregits, a vegades pel formador encarregat del tema i altres per la tutora d’Adana, comptaran amb un seguiment molt d'aprop de la seva evolució i rendiment. A més, es plantejaran fòrums de debat en els que els alumnes hauran de participar, almenys, una vegada per quinzena.
|
| |
E-mail |
laia.salat@fundacioadana.org
|
| |
ODS |
ODS3 - Salut i Benestar |
|
ODS4 - Educació de qualitat |
|
|
|